زبان قرآن - عربی دبیرستان

امام صادق(ع): عربی را یاد بگیرید زیرا کلام خداست که بوسیله آن با مردم سخن گفته است

زبان قرآن - عربی دبیرستان

امام صادق(ع): عربی را یاد بگیرید زیرا کلام خداست که بوسیله آن با مردم سخن گفته است

طبقه بندی موضوعی




سوالات شخصی

آیا عربی/فارسی بلد هستید؟         هل تَتَکَلَّم اللُغَةَ الفارسیةَ /العربیةَ؟ 

به میزان کم!                               قَلیلا! 

اسم شما چیست؟                      ما إسمُکَ؟ 

اسم من احمد است.                    إسمی احمدٌ. 

از آشنایی شما خوشوقتم.           مُتشرفٌ / متشرِفَةٌ بِمَعرِفَتِکَ. 

نظر لطف شماست!                     أنتَ لطیفٌ! أنتِ لطیفةٌ! 

اهل کجا هستید؟                         مِن أین أنتَ؟ 

من اهل ایران هستم.                   أنا مِن ایران. 

من ایرانی هستم.                        أنا ایرانیٌ. 

کجا زندگی می کنید؟                    أین تَسکُنُ؟  أین تسکُنینَ؟ 

من در ایران زندگی می کنم.           أعیشُ فی ایران. 

شغل شما چیست؟                      ما مِهنَتُکَ؟ 

من مترجم/بازرگان هستم.             أعملُ کَمُترجِمٍ/ کَرجُلٍ أعمالٍ. 

من عربی دوست دارم.                  أُحِبُّ اللغةَ العربیةَ. 

من یک ماه است که عربی می خوانم.أدرسُ اللغةَ العربیةَ مُنذُ شهرٍ. 

شما چند ساله هستید؟              کم هو(هی) عمرک؟ 

من باید بروم.                            یَجِبُ أن اذهَبَ الآن. 

سریع بر می گردم!                                    سأرجعُ حالاً!

منادی

نظرات  (۱۲)

خسته نباشین آقای منادی 
پاسخ:
سلام
ممنونم که به وبلاگ بنده سر زدید
سلام استاد منادی بسیار سوال های با ارزشی بودند مرسی

پاسخ:
ممنونم که به وبلاگ سر زدید
موفق باشید
۱۹ دی ۹۶ ، ۱۲:۲۷ فرحان عبدالاحدی
باسلام وتشکر ازآقای منادی 
خیلی سوالات باکارآمدی بود
ممنوم که اینقدربرای موفقیت ما تلاش می کنید
پاسخ:
سلام آقا فرحان
موفق باشید
امیدوارم برای کشور و شهرمون مفید باشید
سلام.خسته نباشید
مرسی بابت مکالمه کوتاه و مفیدتون . کمک زیادی بهم کرد 
پاسخ:
سلام
ممنون که به وبلاگ ما(خودتون) سرزدید
خیلی ممنون استاد منادی خیلی بهم کمک کرد
پاسخ:
سلام
ممنون که به این وبلاگ سر زدید
مکالمه تون جالبه ممنونیم😊😊
پاسخ:
سلام
موفق باشین 
خیلی سوال های به کار آیی بود .
لطفا اگه مقدور هست مکالمه های جدید هم قرار بدهید
عالییییییی
خیلی خوب بود

عالیییییی

بددددددددددددد

خیلی بد بود

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی