زبان قرآن - عربی دبیرستان

امام صادق(ع): عربی را یاد بگیرید زیرا کلام خداست که بوسیله آن با مردم سخن گفته است

زبان قرآن - عربی دبیرستان

امام صادق(ع): عربی را یاد بگیرید زیرا کلام خداست که بوسیله آن با مردم سخن گفته است

طبقه بندی موضوعی

مهنتک فی المستقبل

دخل المدرس فی الصف و قال :«درس لیوم حول مهنة المستقبل. فسال أی مهنة تحب؟

معلم وارد کلاس شد و گفت:درس امروز درباره ی شغل اینده است.پس سوال کرد:کدام شغل را دوست داری؟

صادق:انا احب الزراعة لانها عمل مهم لتقدم البلاد سوف اصیر مهندسا زراعیا.

صادق:من کشاورزی دوست دارم زیرا پیشرفت مهمی برای کشور است مهندس کشاورزی خواهم شد.

ناصر:انا احب بیع الکتب.لان الکتب کنوز و قال رسول الله {ص}عنها«الکتب بساتین العلماء»

ناصر:من کتاب فروشی را دوست دارم. زیرا کتابها گنج هستند و رسول خدا {ص} درباره اش گفت:کتابها باغ های دانشمندان هستند

قاسم:ساصیر مخترعا و سوف اصنع جوالا جدیدا.

قاسم:مخترعی خواهم شدو تلفن همراه جدیدی خواهم ساخت.

منصور:انا احب الریاضة.انا لاعب ممتاز فی کرة القدم.

منصور:من ورزش را دوست دارم.من بازیکن ممتاز در فوتبال هستم.

امین:انا احب طب العیون.سوف اصیر طبیبا لخدمة الناس.

امین:من چشم پزشکی را دوست دارم برای خدمت به مردم پزشک خواهم شد

الطلاب ذکروا اصحاب المهن کالمدرس و الخباز و الشرطی و حلوانی و البائع و الممرض و الحداد و غیرهم.

دانش اموزان ذکر کردند صاحبان شغل هارا مانند معلم و نانوا و پلیس و شیرینی فروش و فروشنده و پرستار و اهنگر و غیره

المدرس:ما هو هدفکم من انتخاب الشغل؟

معلم:هدف شما از انتخاب شغل چیست؟

عارف: خدمة الناس لان کل واحد منا بحاجة الی الاخرین.

عارف؟خدمت به مردم زیرا هر یک از ما به دیگران نیازمندیم

المدرس:ای شغل مهم؟

معلم:کدام شغل مهم است؟

حامد: کل مهنة مهمة والبلاد بحاجة الی کل المهن.

حامد:همه ی شغل ها مهمند و کشور به همه ی شغل ها نیاز دارد

المدرس:علینا باحترام کل المهن.

معلم:ما باید به همه ی شغل ها احترام بگذاریم

قال رسول الله{ص}:خیر الناس أنفعهم للناس

پیامبر {ص}می فرمایند:بهترین مردم سودمند ترین انها بر مردم است

 

منادی

نظرات  (۹)

سلام آقای منادی لطفا جیمیلتونو چک کنید بابت سوال ها ممنون

سلام آقای منادی بی زحمت جیمیلتان را چک کنید و بی زحمت جواب سوالم را بدهید     لطفا

خیلی هم عالی

فوق العاده بود سپااااااس فرااااوووواااان

۱۱ آبان ۹۹ ، ۱۹:۲۴ فاطمه زهرا

سلام​​​​​​ واقعا عالی بود ممنونم.

من خودم به ترجمه هام شک داشتم و حالاکاملا متوجه شدم

فردا هم آزمون عربی دارم و این معنای کامل و واضح خیلی به دردم خورد بازم ممنون

سلام اقای منادی زحمت بکش جمیلت رو یه چک بکن ممنون میشم🌹

سلام اقای منادی زحمت بکش جمیلت رو یه چک بکن ممنون میشم🌹

خیلی ممنون از آموزش خوبتون

 

خخخخخ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی